Semangat-Semangat!!!

Jangan Memperkecilkan Kemampuan mu... Kerana Kekuatan Tidak Tertumpu Pada Fizikal, Tetapi pada akal fikiran mu.. Berapa Ramai Org Yang Sempurna Fizikal Tetapi Sakit Akal Fikirannya...

Asam Pedas Johor... nyum2

Salam,

Hai.... selamat bercuti semua... hri ni ape activity? menarik atau x? erm.. cuaca kat sekitar JB ni hujan... sejuk je.... erm. menu ape yer yg korang masak untuk santapan fmly dan insan tersayang??  klu iza... cme masak asam pedas ikan pari.... dan sayur kobis goreng... tu pun dah kekenyangan sngt..... Alhamdulilah....

Asam pedas dgn org johor ni... memng x dapat di pisahkan.... tapi entah la.... lain org.. lain pulak cara masaknyer.... so bape bnyk resepi asam pedas sebenarnyer kat JB ni?? kompiuss sye....

Apela yg nak d kongsikan kat dlm blog ni yer... sy bukan la ahli politik... kaki jalan... erm ahli sains... wartawan begerak... hehehe  duduk umh... jadi yg nak d kongsi msk ari ni. Asam Pedas Ikan Pari.... msti ade yg x ske kan... dan mesti ade yg teliur... sbb bagi yg penggemar asam pedas ni msti terbayang... hehehe... sy klu hari2 makan asam pedas pun x pe.... cme... sian kat fmly kat umh ni... hehehe... bagi sape yg x pandai bli ikan pari... resepi Ikan Pari Asam Pedas ni sngt la bahaya.... sbb ade jenis ikan pari yg hanyir dan x sedap....

nak tau ikan pari yg x sedap tu.... waktu beli... masuk kan tangan korang kat celah2 daging ikan pari.... jgn kat kulit tau... kat daging... tekan2 sikit.... smpai rase lendir ikan tu....bau la klu hanyir.... ikan tu hanyir la..... klu x... dah blh pg bayar yer... hehehe




                                                                       Jemput makan....


 Hehehehe.... siap ade sebelum dan selepas.... memng sdp... urrmmm nyam2.... 

Bagi sape yg nak try.. jom try k...

Bahan yang di kisar (A)

- Bawang Merah (agak2 k)
- Bawang Putih (sy ske pakai bnyk... tp agak2 la bnyaknyer.... )
- Halia 1-2 inci (agak2)
- Kunyit hidup
- Jintan Manis (1 sudu kecik)
- Jintan putih (1 sudu kecik)
- Buah Keras (Rm 0.50)
- Belacan

* iza x ske bland campur 2 2 bahan... sbb rupe dia x berapa nak cntik bila masak...

Bahan yang di kisar (B)

Cili kering yang direbus

Bahan2 lain

- Ikan Pari (iza ske pakai ikan pari kecik.. manis)
perahkan limau sambal dlm 2 biji kat ikan pari td.. hilangkan hanyir.. kot ade...
- Halba
- Asam Keping 2
- Bunga kantan
- Daun kesum
- Tomato (Poyong 4)
- Bendi (Potong serong)
- Asam Jawa
- 1 Batang serai (dititik)
- Daun limau dan daun salam (kalau ade utk naik kan bau)

Cra msk...

- Panaskan minyk dan masukan bahan yang di kisar (A)
- Masukan Serai, daun limau, daun salam dan Halba sikit
- Lepas naik bau.. Masukan bahan yang dikisar (B)
- Tunggu sehingga naik minyak masukan ikan pari tadi.... gaul2 dan masukan air
- Masukan asam jawa, bunga kantan, daun kesom, tomato, bandi
- Masukan garam dan serbuk perasa..
- Tutup periuk tunggu mendidih...
- Sedia utk di hidang..

univesal studio singapore

Salam,

Haii korang... dah seminggu blik dr USS... bru ari ni berkesempatan nak update cite..... sungguh best la.... x nyesal pg... mungkin bg sape yg x pnh pg.. akan rse mhl la... nk pg main2 pun mhl mcm tu... x berbaloi... ni semua silap k.... mmng rse berbaloi2 dan hilang semua rse stress2.. hehe.. bg yg dah pnh pg.. msti tau brpe best pg sne...

bg kwn2 sye asal JB.. owh rugi la x pg.... hee.... sbb tau la... jb x de tmpt beriadah... tmpat bermain... tempat utk bwk fmly berjalan2.... yg ade shopppingggggg!!!... tu pun sye ske... >_- hehehe....

ok... bajet utk pg sane bg org JB lbh kurang RM250.00 ni dah termasuk tiket USS + tiket bas pgi blik + mkn + 1cendrahti....














erm... erm... herm... hermm...!! "esok sy nak bercuti" wahh.... hehe

Salam,

erm... erm... herm... hermm...!! "esok sy nak bercuti" wahh.... hehehehe

          Seronok sngt rase mlm ni... rase x boleh nak tdo.... esok sy akan berjalan2 santai dengan Aini dan adik2nyer.... Dah lama idamkan nk pg... tapi x berkesempatan pun.... akhirnyer... ade rezeki.. nak pegi jugak.... Esok nak pegi univesal studio singapore.... hehehe
          Wpun dah sekian lama tinggalkan JB ni... x penah g singapore.... dan paling best.. berkobar2 nak pegi univesal studio singapore... huhu... sampai mlm ni x boleh nak tdo... sekarang pukul 2.00am... esok nak bangun kui 5.30am.... BOLEH KE??? hehehe.... esok akan disambung cerita seterusnya... best atau x.... dan yang pasti.. akan ade bnyk yg akan di masukan ke dlm blog ni.... ala... mesti korang kate iza jakun kan..... memng la jakun.... x penah nak pegi... owhhh teringin sngt.... sy sambung esok yer ceritanya.... selamat malam sahabat... sayang semuaa... salam

upss.... doakan sy selamat sampai dan balik yer...... :) 

Tersentuhnya hati..

Salam,

Tibe2 pagi ni nak tulis sesuatu... sebab terbaca 1 blog... agak sedeh n sayu... sebab pemiliknya dah kembali ke rahmatullah... tapi yang menarik dan kagumnya bila mak dia masih meneruskan penulisan di blog tersebut... http://www.misschronicz.blogspot.com/ betul2 rase sedih n terharu... cantik budaknyer.... moga rohnya dikalangan org yg beriman.... amin.... Al-fatihah..

Tapi apa yg sy terfikir sekarang ni.... apa yg akan terjadi pada blog sy bila sy x ada.... sedangkan sy ade pun blog ni usang seperti x bertuan.. ini kan pulak klu sy x de... msti gaib terus dan terus dilupai.... harap blog ni menjadi jambatan sy untuk disana kelak.... dan menjadi kenang2an pada fmly dan rakan2... yg baik ikutla.. yg buruk.. tegurla... sy cme insan biase yg ssh nak lari dri x buat salah... dan dlm mse yg sme.... sukarnya utk dapat memenuhi semua kehendak dan kesukaan org..

ni diantara rakan2 blog yg dah kembali ke Rahmatullah... Al-fatihah untuk mereka... moga rohnya dikalangan org beriman..... amin...

http://www.nurulasilah.blogspot.com/
http://malaysiaberih.blogspot.com/
http://www.misschronicz.blogspot.com/

kebanyakan dri mereka ni... sebelum pegi banyak cerita pasal kematian... sedehnya mood mlm ni....


Resepi Ikan Bakar Sambal

Salam,

 Hai... ri ni nak kongsi resepi yg baru jadi santapan Fmly...


Bahan2 utk sambal..

1 helai Daun kunyit
1 batang Serai
Kunyit hidup (x mau yg serbuk k... x sedap)
Halia
Bawang Merah
Bawang Putih
Buah Keras
Udang Kering 2 bungkus RM3.00
Belacan sebesar ibu jari..

*Bland semua bahan diatas

Lada kering di rebus terlebih dahulu dan di bland berasingan
Asam Jawa

Cara2 nak buat sambal..

- Panaskan minyak.
- Tumiskan semua bahan2 yang di bland tadi.
- Bila sudah naik bau masukan lada kering yang dah di bland tadi.
- Kacau sehingga naik minya dan letakan Asam Jawa.
- Kacau sehingga naik minyak dan tuangkan ke mangkuk.

Cara2 untuk membakar ikan

Pakai la ikan apa yg korang ske... ikan kembung, ikan pari, ikan caru... anak ikan jangan k.... x gamak nak bakar nanti... hehehehe owh sebelum lupa kerang pun boleh.... nyumm222

- Sediakan plastik aluminium foil
- Letak daun pisang diatas plastik aluminium foil
- Letak sambal yang di buat tadi
- Letak ikan di atas sambal tu dan letak sambal di atas ikan.. banyak2 pun sedap
- Tabur bawang yang di hiris halus
- Last sekali letak daun kunyit

*Ibu dan pa kate letak pucuk ubi pun sedap,, try la..

tutup elok2 plastik aluminium foil tadi... dan letak diatas kuali x payah letak minyak..

 *bagi sape yg baru 1st time pakai plastik aluminium foil jgn risau.. ikan mudah masak pakai benda ni... try ok...


Selamat menjamu selera....!!!!!!




















ku berhenti berharap....

Ya Allah...
Aku kan berhenti berharap..
Aku kan berhenti utk berusaha...
Yang pasti x kan aku dapat....
bukan rezeki ku....

ku berhenti berharap.....
berila kekuatan buat ku....
andai ini baik buat ku.....

Sabarlah wahai hati....


sabarlah wahai hati..
andai dirimu diuji...
andai diri mu di sakiti...
andai diri mu di salah ertikan...
andai dirimu dihina..
andai dirimu kecewa dalam menempuhi kehidupan....

pasti luka itu kan sembuh...
yang pahit ada kemanisanya

andai ketika ini..
dengan menagis itu membuatkan kamu lega...
menagislah semahunya....
jika itu membuat hati mu lega....

jika dengan menagis itu...
membuatmu kecewa dan lemah....
berhentilah menagis....
kerna ia hanya akan mampu membuat kamu terus kebawah....

dengan doa..
hatiakan tenang
diri tidak gelisah
minda tidak sentiasa kosong
jiwa kan damai
tagisan kan terhenti...

kesakitan ini pengajaran dan juga pembelajaran...
dan mungkin juga kehancuran...
dengan doa....
jalan yang di pilih itu
pasti tidak akan kecewa....

sabarlah wahai hati....
ada nikmat d sebaliknya...


Spagetti/linguine Bolognese




Salam,

               Dah lama x tulis sesuatu.... nampak sangat usangnyer blog ni.... erm... rase nak berkongsi beberape resepi yang iza buat kebelakangan ni.... buat pasta.... sebelum tu.... korang tau x... pasta bnyk mcm jenis.. so ske ati la kan nak pakai yg mne satu.... klu sye... sye ske linguine... nipis dan halus sikit...


Ok lah... bahan yang di perlukan....

Butter (untuk menumis klu x de pakai je minyak biase)
*Bawang bombay (yg warna kuning tu)
*Bawang putih
*Sayur  (carret, batang daun sup)
*Hotdog
*Tomato 4 biji yang di bland tanpa air x pun potong dadu kecik2
1 tin cendawan potong halus2
Susu cair
Daging cincang (sye ske pakai Daging cincang Ramly sedap)
Herba Oregano
Prego Tradisional
Kaju Parmesan
Pasta

(semua yg bertanda * kne potong dadu k...)

Cara memasaknyer..

- Panaskan Butter ... bila dah cair masukan bawang putih...
- Lepas dah naik sikit bau bawang putih masukan bawang bombay tadi... jgn masak sangat atau hitam
- Lepastu masukan daging cincang dlm 10 minit.. atau sehingga daging tu tukar warna coklat perang
- Masukan prego dan tomato yang di bland tadi.. gaul rata.
- Masukan air mengikut keperluan...
- Masukan sayur, hotdog, cendawan dan Herba Oregano setengah sudu
- Gaul semua dan biarkan dlm 1/2 jam atau 1jam pun ok dan dalam api yang sederhana.
- Bila daging dah masak masukan susu cair utk kasi lemak dan pekat.
- Letak susu sikit2 takut terlalu pekat

Siap utk dihidangkan bersama keju parmesan

Try tau...... selamat mencube...







Jaga2 AES ade di sekitar anda!!!! (mcm tajuk cite antu kan)

Nak kongsi ngan korang agar korang lebih berjaga2... tapi bukan tempat ni je... klu blh semua tempat....


Lokasi Blackspot AES

kehidupan.....

Malam ni... memang rasa x boleh tdo... ikut hati nak kacau semua org yg tdo... supaya temankan sy bersembang... tp almaklumla.... esok semua kje.... isnin pulak tu.... msti agak liat dan berat.... heee... menaip ni adalah langkah yg agak bijak la.... ok lupakan cita pasal nak kacau org k....

penah rasa diuji x? sampai kadang2 x tau nak memilh...

bg pendapat iza la.... dlm kehidupan kita ni. selagi bernyawa atau selagi bernafas nii... kita akan selalu diuji.... sehinggala.... malaikat maut menjemput.... tu pun.... ade ujian yg nak d hadapi.... dlm kehidupan kita ni kebanyakan diuji 2 perkara.... sama ada HARTA atau pun NAFSU...

HARTA

kadang2 kerana harta kita hilang semuanya... maka x pelik la klu ada yg banyak harta tapi jiwa sentiasa rasa x tenang.... kerana harta.. putus sahabat, adk beradik yg paling teruk mak ayah.... berebutkan harta... sampai lupa hubungan semasa sendiri.... kadang2 nak menilai seseorang tu pun melalui harta juga.... penah x dengar? waktu berharta la org syg... waktu x de.... kawan kemana sahabat kemana fmly kemana..... so beringat2 la bg sape yg berharta yer... jgn terlalu mendongak kelangit.... takut jatuh x de sape nak papah.... harap x mcm tu la kan....

yang miskin akan di uji kemiskinan hartanya.... kadang2 kemiskinan membuatkan kita jahil.... x mampu untuk berilmu.... kesempitan hdp... menyebabkan rasa x mampu maju kehadapan.... kadang2 ada juga rasa yg allah tu x adil membahagikan nikmatnya..... agak berat jugakla kalau ujian berkenaan harta ni kan.... sebab realitinya... jgn berangan la nak cakap ape2 klu dri sendiri x berharta... ckp pasal umh? duit? kawen? kerja? kereta? x sesuaila... realitinya mcm ni la.....

x habis sampai situ si kaya pula akan diuji lagi bnyak.... kadang2 bermegah2 dengan hartanya... ada pula yg memandang rendah pada org yg bawah dri nya.... klu dosa yg melibatkan org ni... dah bnyk kje plak lps ni kan... ni semua bentuk ujian untuk sikaya..... berat tu.... bila ujian yg diberikan bnyk melibatkan org sekeliling.... kan....

x kirala.. kita diuji dalam bentuk berharta atau x berharta.... yg penting kembali kpd nya... ada hikmah yg allah berikan buat kita.. sesungguhnya.... kita ni mampu merancang terbaik buat diri kita.... tp perancangan allah tu sngt cantik dan tersusun bt kita kawan kita, fmly kita dan semua yg berhampiran kita.... bersyukur tu akan membuat kita lega dan berbesar hati dgn apa yg kita ada...


NAFSU...

ni adalah ujian paling besar.... sebab ujian ni memang x boleh disukat dan di timbang... klu ujian harta... nampak.... ujian nafsu ni mcm x tersa tau... sebab nafsu ni besar maksudnya.... nafsu makan, nafsu shopping, nafsu tdo (ni pun tergolong dlm nafsu ke), nafsu sesama manusia... baik sama jantina atau berbeza jantina.... huh berat yer ujian mcm ni.... nafsu makan.... badan leh gemuk...x sehat... pergerakan x cergas..... nafsu shopping pulak akibatnyer.... miskin d hujung bulan la nampaknyer kan...... tu yg sebuk pinjam along la.... klu pinjam abg long x pe.... kan.... nafsu tdo pulak mnybabkan hari2 berlalu begitu pantas..... upsss!!! dah mlm..... nafsu sesama manusia yg bukan semuhrim pulak akibatnya.... dosa besar la..... kan....

x kirala... mana satu ujian yg kita dapat atau 2 2 sekali.... fikir2kan mampu ke kita hadapi??? sebenarnya.. jawapan untuk semua ni adalah ilmu.... dengan ilmu dia kan mengajar kita pilih mana yg baik mana yg buruk... tak perlu phd.... ilmu itu bukan sekadar sehelai kertas....

harap2 kita d permudahkan dgn semua urusan yg baik.... dan diberi petunjuk untuk membuat pilihan....

Aktiviti Hujung Minggu

hai!!... assalamualaikum.... rase dah lama x catat sesuatu kat blog ni.... hri ni memang x berapa nak bz... wpun ade sikit je bz.... :)  dah balik awl ni... jd rase rindu nak masak mknan kegemaran.... :)

berjaya pun nak masak kari ayam telur n roti jala... mudahjekan... (senang je nak jaga sy) ari2 makan roti jala ngan kari dah blh bt sy sngt bahagia.... heee....


ni la hasilnyer..... kenyangnyer..... :)

p/s : walau sebuk mcm mne pun.. sekurang2nyer 1 minggu sekali kita mesti buat sesuatu yg kita suka...
       (terapi stress)

Perasaan Sye Ble Org Salah Marah

Haiiii!.... x tau nak cite pe..... hehehehe biase la sentiasa x tau nak cite ape..... erm.... ade la beberapa nak tanyer atau nak kongsi2 ngan korang..... korang penah x kne marah....?????? biasalakan..... iza pun kne marah.... dan pnh juga marah..... biasa la kita ni kan manusia ada perasaan marahhh... suke... sayang.... tapi biarla berpada2.... kne marah tu normal la kan.... tapi yg x normal tu ble kita kne marah bukan sbb salah kita.... hohoho....!!!!!!! aku pun jadi nak marah kannnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!..... ingat apa.... aku ni tembok!! yg dimarah, di tumbuk... diam je..... tapi nasib la kan... sy ni bukan la tembok.... yg blh duduk berdiam.....

Dia : Elizaaaaaa!!!!!! sini!!!.... Blablabla................................ (satu alam dgr dia panggil sy... bebel2... malu                        
        koootttt sy...)


sye : erkkk... bkn sy yg buatttt.... tp org lain yg buat (org bawahan dia yg buat....) .



Dia : korang ni...... blablablablablabla......... (apahal pulak guna pekataan "korang" sy x salah pun)


Natijahnyer..... klu nak marah.... tanyer la dulu.... jgn main pakai sembur je.... sampai bila sikap nak memalukan org lain ni??? ingat la.... yg kami bukan budak darjah 1 nak d herdik dpn org ramai.... sngt la x bermoral tegur org mcm tu.....

Mungkin org akan salah paham apa yg sy tulis.... dan mungkin juga ada org nak sampai menyampai.... tapi ni yg sngt tependam d hati ni.... sbb dri awl sy masuk... dia x penah berubah... pilih kasih... memalukan org.... sy juga manusiaaa......

selalu menceritakan prinsip diri dia pada org.... "yg diri dia x boleh cakap ulang2.... sekali sabar..... naik 3 kali x boleh nak sabar dah...." jadi..... kalau org yg macam saya... kne marah... tapi memang bukan salah saya... patut x sy marah awk????? x kan????? sbb sy cuma org bawahan...... tapi ingat..... sy sedar demata dunia sy bukan segarisan dgn awk...tapi saya sedar juga d akhirat nanti... bukan pangkat dan darjat kita yg ditimbang...

sukar ke nak menegur cara yg berkhemah....? sy x perlukan layanan yg baik dri awk.... sy x perlukan ucapan maaf atau terima kasih dri awk.... tp cukup la.... jgn menjerit panggil nama sy d depan org ramai.... sbb sy tak suka nak malukan awk dpn org ramai.... jdi plzzzzzz..... tolong la jgn jdikan sy kurang hajar dgn awk..... sy sngt hormati awk.... sbb wpun awk sukar utk mengajar sy..... masih ada ilmu awk yg sy gunakan.... x molek jika sy biadap dengan org yg secara tak sengaja memberi ilmu pd sy.....

sy mintak maaf... sy tau tulisan sy kasar, biadap.... sy mintak maaf.... sy juga manusia..... ade perasaan kecewa sedeh marah hampa.... dan itu semua perasaan sy utk awk.....

 mari kita fikir2kan.... : http://elizamuslim.blogspot.com/2012/06/nak-tau-perasaan-marah-itu-dri-mana.html


Nak Tau Perasaan MARAH Itu Dri Mana....?????





Sifat pemarah itu berasal daripada sifat sombong (ego). Lagi besar ego seseorang lagi besar marahnya. Ini berkaitan pula dengan kedudukan seseorang. Kalau tinggi kedudukan seseorang, besar pangkatnya, banyak hartanya, ramai pengikutnya, maka akan tinggilah ego seseorang dan akan menjadi-jadilah pemarahnya. Sebaliknya jikalau kurang segalanya, maka akan kuranglah egonya dan akan kurang jugalah pemarahnya.

Sifat pemarah ini ada pada hampir semua orang seperti juga hasad dengki. Kenapa kita mesti marah ? Telah berkata Mujahid di dalam sebuah bait syair “Takdir Allah telah putus dan putusan Allah telah terjadi. Istirehatkan hati dari kata-kata “Barangkali” dan “Kalau”.

Setiap kelemahan dan kesilapan manusia adalah ujian untuk kita. Allah mahu melihat bagaimana sabarnya kita dan malunya kita kepada Allah dengan mengucapkan ” Inna lillahi wainna lillahi raji’un.”. Pernah ditanya Ahnaf bin Qais, bagaimana dia boleh mengekalkan sifatnya yang lemah lembut itu. Ahnaf menjawab : ” Aku belajar dengan Qais bin Asim iaitu pada satu hari sedang berehat-rehat, masuk hambanya membawa panggang besi yang berisi daging panggang yang masih panas. Belum sempat daging itu diletakkan di hadapan Qias, tanpa sengaja besi pemanggang yang panas itu jatuh terkena anak kecil Qais. Menjerit-jeritlah si anak, kesakitan dan kepanasan sehingga meninggal dunia. Qais yang melihat peristiwa itu dengan tenang berkata kepada hambanya yang sedang pucat dan menunggu hukuman ” Aku bukan sahaja tidak marah kepada kamu tetapi mulai hari ini aku akan membebaskan kamu.” Begitulah sopan santunnya dan pemaafnya Qais bin Asim” Kata Ahnaf mengakhiri ceritanya.

Bukannya Qais tidak menyayangi anaknya tetapi Qais memandang segala kejadian itu adalah dari Allah. Jikalau dia bertindak memarahi hambanya, maka hakikatnya dia memarahi Allah. Dia redha dengan ujian yang ditimpakan kepadanya. Tidak ada di dalam kamus hidupnya perkataan kalau atau barangkali. Hatinya tidak terasa dia ” tuan” kerana apa yang ada padanya dirasakan amanah dari Allah. Yang bila sampai ketikanya Allah akan ambil kembali. Kita mesti ubati hati kita. Kita kita mesti membuangkan rasa rasa “ketuanan” kita yang menyebabkan kita menjadi pemarah dengan melakukan mujahadatun nafsi.

Amat penting mengawal kemarahaan supaya kita tidak cepat hilang pertimbangan yang bakal menyebabkan kesan yang lebih buruk.

Marah ertinya gerakan nafsu diri, seketika meluap darah jantung dari suruhan syahwat untuk mempertahankan diri dan untuk melepaskan dendam. Cuma kemarahan itu tidak boleh timbul kalau tidak pada tempat dan waktunya. Bila kemarahan telah timbul tidak ditahan dengan fikiran dan akal sebelum ia menjalar, tidak ubahnya dia dengan api yang membakar, darah naik laksana wap, memenuhi otak, sehingga gelap menyelubungi hati sehingga tidak sanggup berfikir. Menyelimuti seluruh urat saraf, penglihatan nampak kecil bila memandang orang, ketika itu pertimbangan hilang, akal tertutup, fikir tersentak, angan-angan habis. Orang yang marah adalah laksana gua batu yang terbakar api terkurung di dalamnya dan angin masuk juga mengipasnya sehinggalah terkumpullah di dalam gua asap dan wap yang menambahkan panas. Kedengaran api memakan kelilingnya habis menjadi bara. Meskipun diusahakan menyiram,  maka air penyiram itu akhirnya akan menjadi minyak tanah menambah kerasnya api. berbanyak-kanlah beristighfar. Itulah senjata orang-orang mukmin.



Disediakan oleh :http://www.mpkbbri.gov.my

 Letihnyer hri ni... Bukan kerana penat bekerja.. tp... letih menahan sakit kepala... loya dan mual.... nasib la ada kawan mcm Linda lupa pasal pening.... hee... nak sangat taip sesuatu pd blog usang ni... tapi ape yer??? 

perasaan sayu sedih...+++ bahagia... :)  Ermm... 

"Sedar x, ada masanye kita perlu menangis supaye kite sedar bahawa hidup ni bukan sekadar utk ketawa...Adakalanya kite perlu ketawa supaya kita dapat menilai betapa mahal setitis air mata dan mengahargai apa yang kita miliki..."

Kalau di fikir kan masalah.... xtdo 1 mlm bangun balik pun x selesai2 jugak.... Jd belajar lah berfikir menyelesaikan mslh.... semua org ade masalah... klu hdp ni senang je.... jd x la kita nak menghargaikan... (ni semua ayat buku...) hakikatnyer ya allah peritnya sy nak melalui masalah ni.... HAmmboiiii Mcm Masalah negara Kan.... heee... Klu Mslh Negara lagi la sy pening.... huh... semua politik belaka..... 

Tersenyum la syg.... wpun hati gundah gulana.... :) wpun air mata ni bertakung menunggu saat menitiskan air mata..... 


Cinta lagi... Lagi2 Cinta.... ;)


 
Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu beralih emas, keruh menjadi bening, sakit menjadi sembuh, 

penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat, dan kemarahan menjadi rahmat. 

Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah 

mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu  kepadanya. 

Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat bererti  bagimu. Hanya untuk 

menemukan bahawa pada akhirnya menjadi tidak bererti dan kamu harus membiarkannya pergi. 

Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehinggalah kamu kehilangannya. 

Pada saat itu, tiada guna sesalan kerana perginya tanpa berpatah lagi.

Hati-hati dengan cinta, 

kerana cinta juga dapat membuat orang sihat menjadi sakit, orang gemuk menjadi kurus, 

orang normal menjadi gila, orang kaya menjadi miskin, raja menjadi budak, jika cintanya 

itu disambut oleh para pecinta palsu.  Berkemungkinan apa yang kamu sayangi atau cintai 

tersimpan keburukan di dalamnya dan berkemungkinan apa yang kamu benci tersimpan 

kebaikan di dalamnya. 

Cinta adalah keabadian...dan kenangan adalah hal terindah yang pernah 

dialami Siapapun pandai menghayati cinta tapi tiada siapa yg pandai menilai cinta kerana 

cinta bukan objek yg boleh di lihat oleh mata kasar. Sebaliknya cinta hanya dapat 

ditilik melalui hati dan perasaan.

 Inilah dasyatnya cinta ! Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kamu 

cintai menjadi dirinya sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kamu 

inginkan. Jika tidak, kamu hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu 

temukan di dalam dirinya. 

Kamu tidak pernah tahu bila kamu akan jatuh cinta. 

namun apabila sampai saatnya itu, raihlah dengan kedua tanganmu,dan jangan biarkan dia 

pergi dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya

 Cinta bukanlah kata murah dan lumrah 

dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang 

indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya. 

Bercinta memang mudah. Untuk 

dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai 

itulah yang sukar diperoleh.

Andainya hadirnya cinta sekadar untuk mengecewakan, 

lebih baik cinta itu tak pernah hadir. 

Cinta sesuatu yg mengasyikkan,ia boleh membuat kita 

hilang kewarasan fikiran. 

Cinta juga sebenarnya indah jika pandai menghayatinya. 

Sebaliknya cinta boleh jadi racun jika tersalah tempat. 

Apa pun cinta itu buta. Anyamlah 

buih-buih di laut demi membuktikan cinta yang suci tanpa menodai keaslian pantai itu. 

Cinta sebenarnya tidak buta. Cinta adalah sesuatu yang murni, luhur dan diperlukan. Apa 

yang buta ialah bila cinta itu menguasai dirimu tanpa pertimbangan.