Semangat-Semangat!!!

Jangan Memperkecilkan Kemampuan mu... Kerana Kekuatan Tidak Tertumpu Pada Fizikal, Tetapi pada akal fikiran mu.. Berapa Ramai Org Yang Sempurna Fizikal Tetapi Sakit Akal Fikirannya...

ku berhenti berharap....

Ya Allah...
Aku kan berhenti berharap..
Aku kan berhenti utk berusaha...
Yang pasti x kan aku dapat....
bukan rezeki ku....

ku berhenti berharap.....
berila kekuatan buat ku....
andai ini baik buat ku.....

Sabarlah wahai hati....


sabarlah wahai hati..
andai dirimu diuji...
andai diri mu di sakiti...
andai diri mu di salah ertikan...
andai dirimu dihina..
andai dirimu kecewa dalam menempuhi kehidupan....

pasti luka itu kan sembuh...
yang pahit ada kemanisanya

andai ketika ini..
dengan menagis itu membuatkan kamu lega...
menagislah semahunya....
jika itu membuat hati mu lega....

jika dengan menagis itu...
membuatmu kecewa dan lemah....
berhentilah menagis....
kerna ia hanya akan mampu membuat kamu terus kebawah....

dengan doa..
hatiakan tenang
diri tidak gelisah
minda tidak sentiasa kosong
jiwa kan damai
tagisan kan terhenti...

kesakitan ini pengajaran dan juga pembelajaran...
dan mungkin juga kehancuran...
dengan doa....
jalan yang di pilih itu
pasti tidak akan kecewa....

sabarlah wahai hati....
ada nikmat d sebaliknya...


Spagetti/linguine Bolognese




Salam,

               Dah lama x tulis sesuatu.... nampak sangat usangnyer blog ni.... erm... rase nak berkongsi beberape resepi yang iza buat kebelakangan ni.... buat pasta.... sebelum tu.... korang tau x... pasta bnyk mcm jenis.. so ske ati la kan nak pakai yg mne satu.... klu sye... sye ske linguine... nipis dan halus sikit...


Ok lah... bahan yang di perlukan....

Butter (untuk menumis klu x de pakai je minyak biase)
*Bawang bombay (yg warna kuning tu)
*Bawang putih
*Sayur  (carret, batang daun sup)
*Hotdog
*Tomato 4 biji yang di bland tanpa air x pun potong dadu kecik2
1 tin cendawan potong halus2
Susu cair
Daging cincang (sye ske pakai Daging cincang Ramly sedap)
Herba Oregano
Prego Tradisional
Kaju Parmesan
Pasta

(semua yg bertanda * kne potong dadu k...)

Cara memasaknyer..

- Panaskan Butter ... bila dah cair masukan bawang putih...
- Lepas dah naik sikit bau bawang putih masukan bawang bombay tadi... jgn masak sangat atau hitam
- Lepastu masukan daging cincang dlm 10 minit.. atau sehingga daging tu tukar warna coklat perang
- Masukan prego dan tomato yang di bland tadi.. gaul rata.
- Masukan air mengikut keperluan...
- Masukan sayur, hotdog, cendawan dan Herba Oregano setengah sudu
- Gaul semua dan biarkan dlm 1/2 jam atau 1jam pun ok dan dalam api yang sederhana.
- Bila daging dah masak masukan susu cair utk kasi lemak dan pekat.
- Letak susu sikit2 takut terlalu pekat

Siap utk dihidangkan bersama keju parmesan

Try tau...... selamat mencube...