Semangat-Semangat!!!

Jangan Memperkecilkan Kemampuan mu... Kerana Kekuatan Tidak Tertumpu Pada Fizikal, Tetapi pada akal fikiran mu.. Berapa Ramai Org Yang Sempurna Fizikal Tetapi Sakit Akal Fikirannya...

erm... erm... herm... hermm...!! "esok sy nak bercuti" wahh.... hehe

Salam,

erm... erm... herm... hermm...!! "esok sy nak bercuti" wahh.... hehehehe

          Seronok sngt rase mlm ni... rase x boleh nak tdo.... esok sy akan berjalan2 santai dengan Aini dan adik2nyer.... Dah lama idamkan nk pg... tapi x berkesempatan pun.... akhirnyer... ade rezeki.. nak pegi jugak.... Esok nak pegi univesal studio singapore.... hehehe
          Wpun dah sekian lama tinggalkan JB ni... x penah g singapore.... dan paling best.. berkobar2 nak pegi univesal studio singapore... huhu... sampai mlm ni x boleh nak tdo... sekarang pukul 2.00am... esok nak bangun kui 5.30am.... BOLEH KE??? hehehe.... esok akan disambung cerita seterusnya... best atau x.... dan yang pasti.. akan ade bnyk yg akan di masukan ke dlm blog ni.... ala... mesti korang kate iza jakun kan..... memng la jakun.... x penah nak pegi... owhhh teringin sngt.... sy sambung esok yer ceritanya.... selamat malam sahabat... sayang semuaa... salam

upss.... doakan sy selamat sampai dan balik yer...... :) 

Tersentuhnya hati..

Salam,

Tibe2 pagi ni nak tulis sesuatu... sebab terbaca 1 blog... agak sedeh n sayu... sebab pemiliknya dah kembali ke rahmatullah... tapi yang menarik dan kagumnya bila mak dia masih meneruskan penulisan di blog tersebut... http://www.misschronicz.blogspot.com/ betul2 rase sedih n terharu... cantik budaknyer.... moga rohnya dikalangan org yg beriman.... amin.... Al-fatihah..

Tapi apa yg sy terfikir sekarang ni.... apa yg akan terjadi pada blog sy bila sy x ada.... sedangkan sy ade pun blog ni usang seperti x bertuan.. ini kan pulak klu sy x de... msti gaib terus dan terus dilupai.... harap blog ni menjadi jambatan sy untuk disana kelak.... dan menjadi kenang2an pada fmly dan rakan2... yg baik ikutla.. yg buruk.. tegurla... sy cme insan biase yg ssh nak lari dri x buat salah... dan dlm mse yg sme.... sukarnya utk dapat memenuhi semua kehendak dan kesukaan org..

ni diantara rakan2 blog yg dah kembali ke Rahmatullah... Al-fatihah untuk mereka... moga rohnya dikalangan org beriman..... amin...

http://www.nurulasilah.blogspot.com/
http://malaysiaberih.blogspot.com/
http://www.misschronicz.blogspot.com/

kebanyakan dri mereka ni... sebelum pegi banyak cerita pasal kematian... sedehnya mood mlm ni....


Resepi Ikan Bakar Sambal

Salam,

 Hai... ri ni nak kongsi resepi yg baru jadi santapan Fmly...


Bahan2 utk sambal..

1 helai Daun kunyit
1 batang Serai
Kunyit hidup (x mau yg serbuk k... x sedap)
Halia
Bawang Merah
Bawang Putih
Buah Keras
Udang Kering 2 bungkus RM3.00
Belacan sebesar ibu jari..

*Bland semua bahan diatas

Lada kering di rebus terlebih dahulu dan di bland berasingan
Asam Jawa

Cara2 nak buat sambal..

- Panaskan minyak.
- Tumiskan semua bahan2 yang di bland tadi.
- Bila sudah naik bau masukan lada kering yang dah di bland tadi.
- Kacau sehingga naik minya dan letakan Asam Jawa.
- Kacau sehingga naik minyak dan tuangkan ke mangkuk.

Cara2 untuk membakar ikan

Pakai la ikan apa yg korang ske... ikan kembung, ikan pari, ikan caru... anak ikan jangan k.... x gamak nak bakar nanti... hehehehe owh sebelum lupa kerang pun boleh.... nyumm222

- Sediakan plastik aluminium foil
- Letak daun pisang diatas plastik aluminium foil
- Letak sambal yang di buat tadi
- Letak ikan di atas sambal tu dan letak sambal di atas ikan.. banyak2 pun sedap
- Tabur bawang yang di hiris halus
- Last sekali letak daun kunyit

*Ibu dan pa kate letak pucuk ubi pun sedap,, try la..

tutup elok2 plastik aluminium foil tadi... dan letak diatas kuali x payah letak minyak..

 *bagi sape yg baru 1st time pakai plastik aluminium foil jgn risau.. ikan mudah masak pakai benda ni... try ok...


Selamat menjamu selera....!!!!!!